Vi särskiljer oss bäst från våra konkurrenter och genom mediabruset genom vår logotyp. Logotypen är den starkaste bärare av vår identitet och det som skapar tydligast koppling för våra kunder och för allmänheten.
Vår logotyp består av två element, symbolen och namnet. Därtill har logotypen fått en följeslagare i form av en payoff. Som en alternativ logotyp läggs texten ”Vi hjälper dig att lyckas!”. Denna kombination används exempelvis i syfte att ytterligare förstärka vårt budskap.
Primärfärgerna är blå och gul, de knyter an till vår logotyp och skapar en tydlig samhörighet mellan våra olika enheter och affärsområden. Därtill finns tre komplementfärger. Blått, gult och rött stärker kopplingen till vårt ursprung och vårt säte i Falun.
Typsnittet Futura tecknades av den tyske formgivaren Paul Renner och marknadsfördes 1928 som ”typsnittet för vår tid”. Vi använder det som Regular i brödtext och Bold i rubriker. I rubriker skriver vi i första hand också med versaler.
För brev, mail och annan kontors-kommunikation använder vi typsnittet Garamond.